Direktlänk till inlägg 19 januari 2010

5 snabba efter Manchester City-Manchester United (Carling Cup semi) 2-1

Av Costanza - 19 januari 2010 23:24


 

Vad var skillnaden mellan lagen ikväll?


Bellamy och Tevez. Då menar jag inte för deras spel i första hand utan snarare för deras inställning som färgade av sig på deras medspelare. Båda spelarna gjorde ett par otajmade tacklingar och ett par onödiga löpningar men man såg verkligen hur de båda spelarna fick upp adrenalinnivån på alla i laget. Kan City fortsätta visa samma inställning även i matcher som inte är ett Manchesterderby så kommer  det räcka långt. Hur långt får tiden utvisa.


Juniorerna verkade ha det lite tungt ikväll?


Jo, både Boyata och Rafael kändes darriga i respektive försvar och det kändes som motståndarana utnyttjade det varje gång de fick tillfälle. Båda känner jag har bra sekvenser men de slarvar i positionsspelet och är inte fysiskt med i matchen än. I sinom tid kommer de bli riktigt vassa men än så länge har de mycket kvar att lära.



Din syn på tvåmålsskytten och matchvinnaren Tevez insats?


Man såg det i Tevez ögon, detta var inte en vanlig match. Inte för att Tevez i vanliga fall inte ger allt utan för att han denna kväll var helt vild. Jag älskar att se passionerade spelare och i dagens fotboll är det egentligen bara  den italienska maffian med Pippo Inzaghi och Antonio  Cassano i spetsen  och lagkamraten Bellamy som är lika passionerade som Carlos Tevez. Matchen mellan Rooney vs Tevez? Spelmässigt jämn men med två mål för Tevez så vinner han på poäng.


Vinst för City i första matchen men vem går vidare till final?


Känns som en helgardering är på sin plats. Gareth Barry sammanfattade det bra efter matchen då han sa att första halvlek nu är spelad men att det är en lång, lång väg kvar till Wembley och evig ära. Resultatet bäddar för en spännande och underhållande match på Old Trafford där jag hoppas få se två lag som verkligen spelar som det vore den sista matchen som någonsin äger rum.


Mest störande incident under kvällen?


Kösystemet till baren var katastrofalt. 10 min innan matchen gick jag till baren för att beställa en Newcastle Brown Ale. Efter ett par riktigt sega beställningar trodde jag att det var min tur. Men nej. En tysk viftade med lite pund och hann före. Det mest störande var ju iofs inte att han var tysk men det förstärkte min irritation och då jag kom tillbaka till mitt bord hade matchen börjat för 5 min sedan, bra jobbat tyskjävel!

 
 
Mattias

Mattias

2 februari 2010 23:50

Hej. Jag hittar ingen kontaktadress. Jag lämnar en kommentar här. Vi på fotbollsoraklet är intresserade av ett exklusivt samarbete med er. Hör av dig till mattias.sorensson@fotbollsoraklet.se

Mvh

http://www.fotbollsoraklet.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Costanza - 29 januari 2010 10:33

Hejsan! Bloggen har flyttats till http://blogg.aftonbladet.se/pl Mvh/Costanza ...

Av Costanza - 28 januari 2010 23:42

Om Robinhos flytt till Santos Nu är det klart, Robinho får en tidig sommarsemester. Jag är medveten om att han kanske kommer behöva spela lite fotboll då och då under den sex månader långa period som han kommer tillbringa i Santos. Mer än i C...

Av Costanza - 28 januari 2010 20:49

  Lördag 16.00   Birmingham-Tottenham (sänds på Canal+ Sport 2)   Tips: X   Fulham-Aston Villa (sänds på Canal+ Sport extra)   Tips: X   Hull-Wolves   Tips: 1   Liverpool-Bolton (sänds på Canal+ Sport 1)   T...

Av Costanza - 28 januari 2010 16:49

Sky kommer i april lansera deras nya 3D kanal där man kommer kunna se fotbollsmatcher i 3D och redan på söndag kommer 9 utvalda pubar sända matchen Arsenal-United i 3D. Min spontana reaktion är att detta är hur kul som helst. Har sett rätt må...

Av Costanza - 28 januari 2010 14:42

  Stryktipset 128 rader   1. Liverpool-Bolton = 1 Tio tidningars tips: 10-0-0 2. Birmingham-Tottenham = 1X Tio tidningars tips: 6-3-1   3. Fulham-Aston Villa = 1X Tio tidningars tips: 6-3-1   4. Hull-Wolves = 1 ...

Rule Britannia

Fråga mig

0 besvarade frågor

Premier League på Canal+

Premier League på webben

Spela på stryktipset

Presentation


Costanzas Premier League Blogg

Senaste inläggen

Premier League grejer

Arkiv

RSS

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards