Direktlänk till inlägg 26 januari 2010

I Manchester Citys omklädningsrum

Av Costanza - 26 januari 2010 14:48


Manchester Citys spelare samt tränare hade samlats i omklädningsrummet innan denna avgörande Carling Cup semifinal på Old Trafford för en liten taktikgenomgång. Det var bara en kvart kvar till avspark och Roberto Mancini försökte nu fokusera på de sista detaljerna som behövdes repeteras för spelarna:


"Okay, dags för taktikgenomgång grabbar!" skrek Mancini till spelarna som alla var fullt upptagna med att titta på hur Carlos Tevez stack nålar i en voododocka otäckt likt Gary Neville.


"Carlos, du får sluta älta det där som Neville sa, du måste vara fokuserad på matchen," föklarade Mancini i lugn ton. "Om vi ska vinna idag krävs det att du är på topp."


Carlos tittade upprört på Mancini "Coach, jag tror inte du förstår, han sa att jag inte var värd 300 milj kr, Neville är en rövslickare!!"


På andra sidan av omklädningsrummet hördes "*host* Neville har ju rätt *host*" från Robinhos mun och det blev helt tyst i omklädningsrummet.


Tevez stormade upp, röd av ilska och vilt gestikulerande  "Din jävel, jag är fan värd minst 500 jävla miljoner, jag hatar dig!!"


Robinho sprintade iväg med Tevez efter sig och en lång jakt var igång. Efter att ett par gånger varit riktigt nära att få tag på brasilianaren så åkte Tevez till slut dit på en klassisk tittfint och Robinho hade lyckats låsa in sig på en toalett.


Ursinnig kom Tevez tillbaka till omklädningsrummet där Mancini såg ut att leta efter något. "Var är min ljusblåvita halsduk?" frågade Mancini i en lite desperat ton.


Andretränaren Brian Kidd påpekade för Mancini att han hade spillt rödvin på den och att den nu var på kemtvätt men att det fanns en mörkblå extrahalsduk som han kunde få låna. Mancini muttrade något om att den färgen sög hyfsat hårt men testade ändå halsduken.


Något var uppenbarligen fel för nu började Mancini göra alla möjliga italienska gester och verkade på olika sätt försöka visa för Kidd att haldsduken inte dög   "Vafan! Du vet att jag vill han en fransk knut på min halsduk, den här halsduken är för kort, skandal!!" 


Stämningen var nu något spänd i omklädningsrummet och ingen vågade riktigt säga något. Till slut tog en av de yngre spelarna som inte varit med tidigare under matchsamlingar ton "Var är Craig Bellamy, han finns med i laguppställningen men han är ju inte här i omklädningsrummet?"


Mancini hukade sig framför ynglingen och svarade i en nästan viskande ton "Du vet de där ljuden du hört från det närliggande omklädningsrummet?" 


"Jo," svarade ynglingen.


Mancini förklarade. "Craig är lite speciell av sig och har för vana att löpa amok innan match så för att inte skada er andra brukar vi låsa in honom i ett annat omklädningsrum där han får grymta och skrika så mycket han vill."


"Öhh, är inte det lite inhumant?" undrade ynglingen.


"Kan tyckas. Vi har dock testat att ha Craig med i omklädningsrummet förut och vi har åkt på pungslag och glidtacklingar. Innerst inne är Craig en bra kille men man känner sig alltid lite besviken då man ligger blodig på golvet och inser att man blivit roundkickad av honom, därför måste vi ta detta beslut," berättade Mancini på ett nyanserat sätt.


Det var nu bara minuter innan match och alla spelarna satt själva och gjorde sina rutiner. I ett hörn i omklädningsrummet satt Martin Petrov och gjorde konstiga rörelser med sin vänsterhand. En som noterade detta var Gareth Barry som frågade Petrov vad han höll på med.


Petrov svarade "Nu har jag lyckats copa Arjen Robben i det mesta. Jag löper på samma sätt, jag skjuter på samma sätt, jag dribblar nästan på samma sätt, jag har samma frisyr och jag ser nästan lika arg ut som Arjen. Det enda som fattas nu är hans skumma vevande med vänsterhanden som han gör när han löper. Har sett att dessa rörelser förvirrar och skrämmer motståndarna och vill nu själv kunna utnyttja detta."


Barry suckade. Han var omringad av en arg argentinare, en utseendefixerad italienare och en skum bulgar och från rummet bredvid hördes grymtningar från en våldsam walesare och på toaletten satt en grinig brasilianare. "Snälla gud, jag står ut med sjuka saker varje dag i denna klubb, låt mig få en framgång, amen," tänkte han när de nu samlades i ring för ett sista peptalk innan det var dags att kliva ut på Old Trafford.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Costanza - 29 januari 2010 10:33

Hejsan! Bloggen har flyttats till http://blogg.aftonbladet.se/pl Mvh/Costanza ...

Av Costanza - 28 januari 2010 23:42

Om Robinhos flytt till Santos Nu är det klart, Robinho får en tidig sommarsemester. Jag är medveten om att han kanske kommer behöva spela lite fotboll då och då under den sex månader långa period som han kommer tillbringa i Santos. Mer än i C...

Av Costanza - 28 januari 2010 20:49

  Lördag 16.00   Birmingham-Tottenham (sänds på Canal+ Sport 2)   Tips: X   Fulham-Aston Villa (sänds på Canal+ Sport extra)   Tips: X   Hull-Wolves   Tips: 1   Liverpool-Bolton (sänds på Canal+ Sport 1)   T...

Av Costanza - 28 januari 2010 16:49

Sky kommer i april lansera deras nya 3D kanal där man kommer kunna se fotbollsmatcher i 3D och redan på söndag kommer 9 utvalda pubar sända matchen Arsenal-United i 3D. Min spontana reaktion är att detta är hur kul som helst. Har sett rätt må...

Av Costanza - 28 januari 2010 14:42

  Stryktipset 128 rader   1. Liverpool-Bolton = 1 Tio tidningars tips: 10-0-0 2. Birmingham-Tottenham = 1X Tio tidningars tips: 6-3-1   3. Fulham-Aston Villa = 1X Tio tidningars tips: 6-3-1   4. Hull-Wolves = 1 ...

Rule Britannia

Fråga mig

0 besvarade frågor

Premier League på Canal+

Premier League på webben

Spela på stryktipset

Presentation


Costanzas Premier League Blogg

Senaste inläggen

Premier League grejer

Arkiv

RSS

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards