Direktlänk till inlägg 26 januari 2010

I Manchester Uniteds omklädningsrum

Av Costanza - 26 januari 2010 14:49


I hemmalagets omklädningsrum var det en taggad stämning, idag skulle de visa vilka som verkligen var storebror  i Manchester.


Sir Alex försökte nu lugna ner spelarna lite och tänkte att det var bäst att gå igenom laguppställningen en gång till innan matchen för säkerhets skull då många i laget hade lite sämre minne. "I målet startar van der Saar, inga konstigheter. På högerbacken spelar Rafael och som mitt.....Gary!! Pekar du långfingret åt mig?!"


"Nej, nej bossen. Jag övar bara på nya sätt att håna Tevez" berättade Gary Neville


sir Alex såg besviket på Neville "Men du gjorde ju "fuck you" tecknet förra veckan, det är väl inte så orginellt att plocka fram det igen?"


Neville skakade på huvudet "Du missade hela första biten, det var inte bara ett enkelt "fuck you" tecken utan jag vevade faktiskt upp det den här gången."


"Vevade?" frågade sir Alex som såg oförstående ut.


"Ja, så här." Neville visade nu hur han med ena handen sakta vevade upp långfingret och såg väldigt belåten ut över hans uppfinningsrikedom.


Wayne Rooney var inte så imponerad "Jag kan ett bättre sätt Gary. Lyssna på mig nu: Du visar först Tevez en knuten näve med din vänsterhand och sedan så för du högerhanden framför den knutna näven. Det ska nu se ut som att du trollar med högerhanden för när du nästa gång visar vänsterhanden så är den inte längre knuten utan nu har du istället plockat fram långfingret. Om du vill så kan du lägga till ljudeffekter till detta men det behövs egentligen inte"


"Det är ju genialiskt!" utbrast Neville och de båda spelarna highfivade med varandra.


Sir Alex suckade. "Ok, ok, tack för utläggningen Rooney, nu återgår vi till laget. Mittbackar spelar Vidic och Ferdinand och på vänsterbacken spelar Evra."


Wes Brown utbrast " Men jag då! I'm big, I'm bad, I'm Wesley Brown, the hardest man in all the town."


Sir Alex tittade irriterat på Brown "Måste vi alltid ha den här diskussionen Wes. Det där är bara en sång, den speglar inte riktigt verkligheten."


Brown verkade inte lyssna utan fortsatte "With orange hair beware
come and have a go if you dare."


"Jajaja, du kanske kommer in senare i matchen Wes," sa sir Alex med en trött ton. "Hursomhelst, som vänstermitt spelar Park, på innermittfältet Fletcher och Carrick och på högermittfältet spelar Ronaldo."


Nani var upprörd. Sedan Ronaldos flytt hade sir Alex ständigt kallat Nani för Cristiano vilket störde honom "sir, jag är less på det här. I ett halvår har du nu kallat mig för Cristiano, du måste inse att han har stuckit till Real och att han inte kommer tillbaka"


"Säg inte sådär!" skrek sir Alex förvivlat. Tårarna var nära. Detta var ett känsligt ämne visste alla och det blev helt tyst i omklädningsrummet.


Nani insåg att de inte var läge att föra denna diskusion längre inför en såhär viktig match och retirerade "Ok, ok, jag tar tillbaka det jag sa, jag är Cristiano"


"Lovar du?" sa sir Alex med en spräcklig  röst.


"Ja, jag lovar," svarade Nani.


"Ok," fortsatte sir Alex men en nöjd ton. "Forwardspar denna match är Rooney och Berbatov."


Owen väste till "Men jag är snyggare än Berbatov, jag borde vara på planen!"


"Men Michael, jag tar inte ut laget efter vem som är snyggast" förklarade sir Alex.


Owen såg förvirrad ut "Jag skickade ju med 10 sidor med modellbilder på mitt cv, var det inte därför ni värvade mig?"


"Nej Michael, uppenbarligen har du ett rätt bra målsnitt och det var pga din målfarlighet vi värvade dig," sa sir Alex


Owen såg lite förnärmad ut och sa i en förlåtande ton till Berbatov "Sorry Dimitar, det är inte så att jag tycker att du är ful men du kanske borde tänka lite mer på ditt utseende. Tex var ju aldrig den där slickade mittbenan som du hade någon hit och du kanske borde testa brun-utan-sol kräm någon gång, bara ett tips."


Minuter kvar till match. Park skrek nu ett par slagord på koreanska som ingen förstod men det var en rutin som de hade. Nu var det dags för match. Dags att krossa lillebror.

 
 
Ingen bild

Nille

28 januari 2010 09:45

Hahahahahahaha! Lysande!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Costanza - 29 januari 2010 10:33

Hejsan! Bloggen har flyttats till http://blogg.aftonbladet.se/pl Mvh/Costanza ...

Av Costanza - 28 januari 2010 23:42

Om Robinhos flytt till Santos Nu är det klart, Robinho får en tidig sommarsemester. Jag är medveten om att han kanske kommer behöva spela lite fotboll då och då under den sex månader långa period som han kommer tillbringa i Santos. Mer än i C...

Av Costanza - 28 januari 2010 20:49

  Lördag 16.00   Birmingham-Tottenham (sänds på Canal+ Sport 2)   Tips: X   Fulham-Aston Villa (sänds på Canal+ Sport extra)   Tips: X   Hull-Wolves   Tips: 1   Liverpool-Bolton (sänds på Canal+ Sport 1)   T...

Av Costanza - 28 januari 2010 16:49

Sky kommer i april lansera deras nya 3D kanal där man kommer kunna se fotbollsmatcher i 3D och redan på söndag kommer 9 utvalda pubar sända matchen Arsenal-United i 3D. Min spontana reaktion är att detta är hur kul som helst. Har sett rätt må...

Av Costanza - 28 januari 2010 14:42

  Stryktipset 128 rader   1. Liverpool-Bolton = 1 Tio tidningars tips: 10-0-0 2. Birmingham-Tottenham = 1X Tio tidningars tips: 6-3-1   3. Fulham-Aston Villa = 1X Tio tidningars tips: 6-3-1   4. Hull-Wolves = 1 ...

Rule Britannia

Fråga mig

0 besvarade frågor

Premier League på Canal+

Premier League på webben

Spela på stryktipset

Presentation


Costanzas Premier League Blogg

Senaste inläggen

Premier League grejer

Arkiv

RSS

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards