Direktlänk till inlägg 14 januari 2010

5 snabba efter Blackburn Rovers-Aston Villa 0-1

Av Costanza - 14 januari 2010 22:57


 Downings ass till Milner vid 1-0 målet, världsklass eller?


Alltså, jag tänkte att Downing gjorde bort sig först eftersom han lät bollen rulla till en sämre vinkel men passningen med högern (!) är klockren men man måste även ge cred till Milner som visar på ett tydligt sätt hur han kommer löpa. Sammantaget ett jävligt snyggt kontringsmål!


Blackburn har nu varit bleka under en längre tid även fast de under en period i andra halvlek i gårdagens match ryckte upp sig, känns det inte som Allardyce borde ryka snart?


Jo, tyvärr påverkas ju min åsikt av att jag inte är något större fan av Allardyce då jag aldrig känt att hans lag spelar särskilt underhållande fotboll, det har alltid istället handlat om att förstöra så mycket som möjligt för motståndarna istället för att skapa själv. I Bolton lyckades han iofs skapa ett lag som alla hatade att möta men just nu saknar Blackburn både linjer i spelet samt vilja vilket inte på något sätt är någon bra kombo. Jag tror de flesta Rovers fans vill ha tillbaka Mark Hughes och gärna switchar tränare så snabbt som möjligt. It´s time to leave dear Sam.


Heskey, överskattad eller är han verkligen värd en plats i landslagstruppen?


Jag måste vara ärlig, Heskey är en bra spelare men jag tycker inte han har något i en landslagstrupp (ännu mindre i en startelva) att göra. Hans styrka är ju just hans styrka då han kan hålla undan spelare på ett bra sätt men hans målsnitt är värdelöst och då han inte är någon Bergkamp heller så tycker jag helt enkelt att han är för begränsad för att få starta för Englands landslag. Men det är bara min åsikt och det går kanske på något sätt att argumentera för att Heskey är världens bästa spelare och hävda att det var korruption som gjorde att han inte fick Ballon d'or förra året.


Martin Olssons insats?


Fick en tuff start då han blev överspelad av Ashley Young och Villa var millimeter från att göra mål men spelade sedan upp sig och stod för en helt ok insats. Olsson besitter iom sin snabbhet och teknik egenskaper som få andra vänsterbackar i Sverige gör för tillfället och lyckas han bara slipa sitt taktiska spel så är han inom ett par år ordinarie i landslaget.


David Dunn och Martin Freeman, lika som bär?


Har ni sett engelska serien "the office"? Bästa komediserien ever för er som inte visste. Martin Freeman är iallafall killen som spelar Tim i serien och ni som har sett den kan intyga att det här är en av de bättre lika som bär som ni hört.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Costanza - 29 januari 2010 10:33

Hejsan! Bloggen har flyttats till http://blogg.aftonbladet.se/pl Mvh/Costanza ...

Av Costanza - 28 januari 2010 23:42

Om Robinhos flytt till Santos Nu är det klart, Robinho får en tidig sommarsemester. Jag är medveten om att han kanske kommer behöva spela lite fotboll då och då under den sex månader långa period som han kommer tillbringa i Santos. Mer än i C...

Av Costanza - 28 januari 2010 20:49

  Lördag 16.00   Birmingham-Tottenham (sänds på Canal+ Sport 2)   Tips: X   Fulham-Aston Villa (sänds på Canal+ Sport extra)   Tips: X   Hull-Wolves   Tips: 1   Liverpool-Bolton (sänds på Canal+ Sport 1)   T...

Av Costanza - 28 januari 2010 16:49

Sky kommer i april lansera deras nya 3D kanal där man kommer kunna se fotbollsmatcher i 3D och redan på söndag kommer 9 utvalda pubar sända matchen Arsenal-United i 3D. Min spontana reaktion är att detta är hur kul som helst. Har sett rätt må...

Av Costanza - 28 januari 2010 14:42

  Stryktipset 128 rader   1. Liverpool-Bolton = 1 Tio tidningars tips: 10-0-0 2. Birmingham-Tottenham = 1X Tio tidningars tips: 6-3-1   3. Fulham-Aston Villa = 1X Tio tidningars tips: 6-3-1   4. Hull-Wolves = 1 ...

Rule Britannia

Fråga mig

0 besvarade frågor

Premier League på Canal+

Premier League på webben

Spela på stryktipset

Presentation


Costanzas Premier League Blogg

Senaste inläggen

Premier League grejer

Arkiv

RSS

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards