Direktlänk till inlägg 9 januari 2010

Sagan om konungens återkomst till Premier League

Av Costanza - 9 januari 2010 10:17


Manchester city har värvat Patrick Vieira och många ställer sig kritiska till detta då man anser att Viera haft sina bästa år, dina tankar om värvningen? 


Egentligen har jag sett för lite av Vieira för att helt kunna uttala mig om hans nuvarande status. Dock vet jag hur Viera började bli mindre och mindre dominant mot slutet av sin vistelse i Arsenal och jag vet dessutom att han fått sparsamt med speltid i Inter under de senaste åren. I intervjuen i länken ovan så menar den gamle Arsenalspelaren att även fast han tappat lite speed med åren så har han kompenserat det med en bättre fottbollhjärna och därmed inte kommer ha något problem med tempot i den engelska ligan. Tappade speed, sparsamt med speltid och det faktum att han kommer från den italienska ligan där allt går lite långsammare talar för att den gamle Arsenalspelaren kommer få det tufft i sin nya miljö.


Det som talar för att Vieira ska bli en hit är att Mancini värvat honom. Är det någon som känner till fotbollspelaren och personen Vieira så är det han. Jag litar på att Mancini har en plan på hur han ska använda Vieira och jag tror att värvningen är lika mycket för fransmannens inflytande utanför fotbollsplanen som på den. Mittfältsgiganten har vunnit ett x antal titlar genom sina år och räds inte att vinna. En självklarhet kan tyckas men så inte fallet. För det är ofta det som sätter käppar i hjulen för lag med potential, de vågar helt enkelt inte vara bäst.


Som Arsenalsupporter borde jag vara upprörd över Vieiras val att återvända till England i en annan tröja en arsenals men i ärlighetens namn så tycker jag det är lite spännande att se honom i Premier League igen. Det kommer givetvis kännas konstigt att se honom i City-tröjan men jag tror att jag kommer vänja mig. Frågan är om Vieira kommer att vänja sig med den engelska fotbollen igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Costanza - 29 januari 2010 10:33

Hejsan! Bloggen har flyttats till http://blogg.aftonbladet.se/pl Mvh/Costanza ...

Av Costanza - 28 januari 2010 23:42

Om Robinhos flytt till Santos Nu är det klart, Robinho får en tidig sommarsemester. Jag är medveten om att han kanske kommer behöva spela lite fotboll då och då under den sex månader långa period som han kommer tillbringa i Santos. Mer än i C...

Av Costanza - 28 januari 2010 20:49

  Lördag 16.00   Birmingham-Tottenham (sänds på Canal+ Sport 2)   Tips: X   Fulham-Aston Villa (sänds på Canal+ Sport extra)   Tips: X   Hull-Wolves   Tips: 1   Liverpool-Bolton (sänds på Canal+ Sport 1)   T...

Av Costanza - 28 januari 2010 16:49

Sky kommer i april lansera deras nya 3D kanal där man kommer kunna se fotbollsmatcher i 3D och redan på söndag kommer 9 utvalda pubar sända matchen Arsenal-United i 3D. Min spontana reaktion är att detta är hur kul som helst. Har sett rätt må...

Av Costanza - 28 januari 2010 14:42

  Stryktipset 128 rader   1. Liverpool-Bolton = 1 Tio tidningars tips: 10-0-0 2. Birmingham-Tottenham = 1X Tio tidningars tips: 6-3-1   3. Fulham-Aston Villa = 1X Tio tidningars tips: 6-3-1   4. Hull-Wolves = 1 ...

Rule Britannia

Fråga mig

0 besvarade frågor

Premier League på Canal+

Premier League på webben

Spela på stryktipset

Presentation


Costanzas Premier League Blogg

Senaste inläggen

Premier League grejer

Arkiv

RSS

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards