Direktlänk till inlägg 4 januari 2010

Diaby = Songs ersättare? Ytterst tveksamt.

Av Costanza - 4 januari 2010 18:36

Arsenal möter Bolton på onsdag i Premier League och frågan som går i många arsenalsfans huvuden är "vem tar den defensiva mittfältsrollen nu när Alexandre Song åker iväg till Afrikanska mästerskapen?". En som är villig att ta på sig uppgiften är arsenals franske mitffältare Abou Diaby som säger detta: "I'll talk with the manager and if he wants me to play in that position, I am happy to do it. We will see what happens. Alex is a very important player in our team. As he is going, we have to replace him and make sure we do the same job without him."


Nu tror jag inte Wenger kommer att föreslå att Diaby ska ligga och nafsa på motståndarna i den defensiva mittfältsrollen. Diaby må ha fysiken men hans känsla för defensiven är lite sämre och livsfarliga dribblingar runt eget straffområde skulle vara ett faktum om han fick ta på sig den rollen. Jag tror för egen del att Denilson är rätt given för den defensiva uppgiften om han nu är tillbaka till matchen efter sin skada. Denilsons fysik är inget att hurra över men han har bra känsla för vart han ska stå och ligger nästan alltid i rätt position för att täcka de farliga ytorna.


Om inte Denilson är tillbaka skulle jag vilja lyfta upp Vermaelen som defensiv mittfältare och sätta in Silvestre (jag vet, Silvestre har varit allt annat än bra hittills under säsongen men lär kunna hantera Boltons anfallslinje) i mittförsvaret. Iallafall under matchens första 60 min då spelet är lite mer fysiskt och det kan vara bra att ha lite extra tyngd på mittfältet. Efter 60 min skulle man kunna byta ut Silvestre, sätta ner Vermaelen som mittback igen och byta in någon mer offensiv och spelskicklig kille. Detta är dock bara en tanke och jag är inte helt säker på att det skulle funka i realiteten. Vad tror ni?

 
 
Ingen bild

Jacob

5 januari 2010 23:11

Mittfältet tycker jag känns ganska givet. Diaby - Denilson - Ramsey om alla är friska. Givetvis tar Denilson den defensiva rollen då han gjort det bra förut. Hans fysik kompenseras av Diabys dito. Viktigt även att ge Ramsey och även Diaby fortsatt förtroende då de är i bra form båda två!

 
Ingen bild

Costanza

6 januari 2010 00:23

Jacob: Med all sannolikhet blir det nog som du säger att Diaby-Denilson och Ramsey startar. Att spela dessa tunga vintermatcher i kyla och allmänt dåligt väder kräver karaktär och jag hoppas att Ramsey kan fixa det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Costanza - 29 januari 2010 10:33

Hejsan! Bloggen har flyttats till http://blogg.aftonbladet.se/pl Mvh/Costanza ...

Av Costanza - 28 januari 2010 23:42

Om Robinhos flytt till Santos Nu är det klart, Robinho får en tidig sommarsemester. Jag är medveten om att han kanske kommer behöva spela lite fotboll då och då under den sex månader långa period som han kommer tillbringa i Santos. Mer än i C...

Av Costanza - 28 januari 2010 20:49

  Lördag 16.00   Birmingham-Tottenham (sänds på Canal+ Sport 2)   Tips: X   Fulham-Aston Villa (sänds på Canal+ Sport extra)   Tips: X   Hull-Wolves   Tips: 1   Liverpool-Bolton (sänds på Canal+ Sport 1)   T...

Av Costanza - 28 januari 2010 16:49

Sky kommer i april lansera deras nya 3D kanal där man kommer kunna se fotbollsmatcher i 3D och redan på söndag kommer 9 utvalda pubar sända matchen Arsenal-United i 3D. Min spontana reaktion är att detta är hur kul som helst. Har sett rätt må...

Av Costanza - 28 januari 2010 14:42

  Stryktipset 128 rader   1. Liverpool-Bolton = 1 Tio tidningars tips: 10-0-0 2. Birmingham-Tottenham = 1X Tio tidningars tips: 6-3-1   3. Fulham-Aston Villa = 1X Tio tidningars tips: 6-3-1   4. Hull-Wolves = 1 ...

Rule Britannia

Fråga mig

0 besvarade frågor

Premier League på Canal+

Premier League på webben

Spela på stryktipset

Presentation


Costanzas Premier League Blogg

Senaste inläggen

Premier League grejer

Arkiv

RSS

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards