Direktlänk till inlägg 30 december 2009

Ian Wrights blandade kvalitet på krönikor

Av Costanza - 30 december 2009 19:01

 

Ibland så läser jag krönikor från olika gamla ex-spelare och då stöter man ibland på krönikor av Ian Wright.  Ian var en glad och härlig spelare, lite lik Drogba, och minnet av honom som fotbollspelare är enbart positivt. Här kan ni se en härlig kavalkad av mål. Målet 30 sek in mot Chelsea är lite av ett Matt le Tissier mål. En text som jag läste häromveckan var riktigt intressant där han träffade rätt angående spelares egon . Artiklen kan ni läsa här  Kände att som gammal spelare hade Wright en bra insikt i vad som händer i omklädningsrummet och han verkar inte ha några problem med att såga spelare/tränare vilket många ex-spelare brukar vara rädda för att göra.

 

Någon vecka senare läste jag en ny krönika av Wright och blev inte lika imponerad. Krönikan som ni kan läsa här handlade om hur Chelseas fans saknade klass och att de borde se på Liverpools fans och lära sig. Jag gillar inte då man drar alla över en kant och texten kändes rätt onyanserad och oseriös.  Kommer fortsätta att läsa Wright krönikor men kommer förmodligen att bli besviken lika ofta som jag kommer göra en mental high five med ex-gunnern Wright.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Costanza - 29 januari 2010 10:33

Hejsan! Bloggen har flyttats till http://blogg.aftonbladet.se/pl Mvh/Costanza ...

Av Costanza - 28 januari 2010 23:42

Om Robinhos flytt till Santos Nu är det klart, Robinho får en tidig sommarsemester. Jag är medveten om att han kanske kommer behöva spela lite fotboll då och då under den sex månader långa period som han kommer tillbringa i Santos. Mer än i C...

Av Costanza - 28 januari 2010 20:49

  Lördag 16.00   Birmingham-Tottenham (sänds på Canal+ Sport 2)   Tips: X   Fulham-Aston Villa (sänds på Canal+ Sport extra)   Tips: X   Hull-Wolves   Tips: 1   Liverpool-Bolton (sänds på Canal+ Sport 1)   T...

Av Costanza - 28 januari 2010 16:49

Sky kommer i april lansera deras nya 3D kanal där man kommer kunna se fotbollsmatcher i 3D och redan på söndag kommer 9 utvalda pubar sända matchen Arsenal-United i 3D. Min spontana reaktion är att detta är hur kul som helst. Har sett rätt må...

Av Costanza - 28 januari 2010 14:42

  Stryktipset 128 rader   1. Liverpool-Bolton = 1 Tio tidningars tips: 10-0-0 2. Birmingham-Tottenham = 1X Tio tidningars tips: 6-3-1   3. Fulham-Aston Villa = 1X Tio tidningars tips: 6-3-1   4. Hull-Wolves = 1 ...

Rule Britannia

Fråga mig

0 besvarade frågor

Premier League på Canal+

Premier League på webben

Spela på stryktipset

Presentation


Costanzas Premier League Blogg

Senaste inläggen

Premier League grejer

Arkiv

RSS

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards