Direktlänk till inlägg 29 december 2009

Lika som bär?

Av Costanza - 29 december 2009 12:39

 

Båda är runt 25 år. Båda kommer från hårda uppväxtförhållanden även fast det är en ganska stor gradskillnad här. Deras uppväxtförhållanden har givetvis påverkat deras spelstil vilket speciellt syns i deras ”aldrig-sluta-spring-på-varenda-jävla-boll-även-fast-vi-leder-med-3-0” attityd. Båda ser ut som köttbullar. Deras bästa position är släpande forward då de båda gärna droppar ner lite för att delta mer i spelet. Båda har en fruktansvärd slägga och har en bra känsla för vart krysset är.

 

I sommarens VM kommer båda att delta och deras respektive länder kommer båda att tillhöra guldfavoriterna. De båda köttbullarna har spelat tillsammans. Inför denna säsong så splittrades de men de bor fortfarande i samma stad. De har båda imponerat under säsongen och efter hälften av säsong spelad så får båda anses som heta kandidater till årets spelare i deras liga. Båda gjorde fantastiska matcher i dagarna och avgjorde matcherna nästan på egen hand. Båda är vackra.

 

Likheterna är många mellan Wayne Rooney och Carlos Tevez och att avgöra vem som är bäst just nu är i princip omöjligt. De formade ett fantastiskt anfallspar och här är ett prov på deras samspel. Om jag fick välja en av dem skulle jag först fundera i en vecka och slutligen komma fram till Rooney. Sedan skulle jag efter en dag ångra mig och välja Tevez. För att sedan efter en vecka till ångra mig och välja Rooney igen. Och sådär skulle det fortsätta för jag kan verkligen inte se vem som är nyttigast för sitt lag. Hursomhelst kommer både Tevez och Rooney slåss tillsammans med Fabregas och Drogba om titeln som årets spelare i England och just i år känns det som det kan bli ett fruktansvärt svårt val. 

 

Ikväll är det Aston Villa-Liverpool Villa Park och den matchen kan sluta lite hursomhelst. Cuellar och Young är avstängda för Villa vilket givetvis är två tunga avbräck men samtidigt har Pool borta avstängde Mascherano samt kanske också en småskadad Benayoun så jag har Villa som knapp, knapp favorit.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Costanza - 29 januari 2010 10:33

Hejsan! Bloggen har flyttats till http://blogg.aftonbladet.se/pl Mvh/Costanza ...

Av Costanza - 28 januari 2010 23:42

Om Robinhos flytt till Santos Nu är det klart, Robinho får en tidig sommarsemester. Jag är medveten om att han kanske kommer behöva spela lite fotboll då och då under den sex månader långa period som han kommer tillbringa i Santos. Mer än i C...

Av Costanza - 28 januari 2010 20:49

  Lördag 16.00   Birmingham-Tottenham (sänds på Canal+ Sport 2)   Tips: X   Fulham-Aston Villa (sänds på Canal+ Sport extra)   Tips: X   Hull-Wolves   Tips: 1   Liverpool-Bolton (sänds på Canal+ Sport 1)   T...

Av Costanza - 28 januari 2010 16:49

Sky kommer i april lansera deras nya 3D kanal där man kommer kunna se fotbollsmatcher i 3D och redan på söndag kommer 9 utvalda pubar sända matchen Arsenal-United i 3D. Min spontana reaktion är att detta är hur kul som helst. Har sett rätt må...

Av Costanza - 28 januari 2010 14:42

  Stryktipset 128 rader   1. Liverpool-Bolton = 1 Tio tidningars tips: 10-0-0 2. Birmingham-Tottenham = 1X Tio tidningars tips: 6-3-1   3. Fulham-Aston Villa = 1X Tio tidningars tips: 6-3-1   4. Hull-Wolves = 1 ...

Rule Britannia

Fråga mig

0 besvarade frågor

Premier League på Canal+

Premier League på webben

Spela på stryktipset

Presentation


Costanzas Premier League Blogg

Senaste inläggen

Premier League grejer

Arkiv

RSS

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards