Direktlänk till inlägg 28 december 2009

Modric eller Kranjcar? Eller båda?

Av Costanza - 28 december 2009 20:46

Tottenham spelade fin fotboll idag och tog en stabil seger mot West Ham. Tillbaka i startelvan var Luka Modric och han behövde bara vänta 10 min innan han hade gjort 1-0 till Spurs. Den lille kroaten är en liten favorit hos mig. Kom ihåg då jag såg honom för första gången då han var med och spelade bort England i EM-kvalet och efter sett honom i 5 min så var jag rätt säker att jag såg en blivande världsstjärna. Än så länge är han dock ingen världsstjärna och kritiker menar att han är för vek i kroppen för att klara av PL. Jag hoppas att Modric bevisar för kritikerna att de har resonerat fel.

 

Modric återkomst skapar dock angenäma problem för Redknapp. Ska han flytta på Kranjcar och sätta Modric på vänsterkanten? Eller behålla Kranjcar och istället byta ut Huddlestone? För inte bänkar väl Redknapp spelgeniet Modric om han är frisk och kry? Jag är väldigt tveksam till vad jag själv skulle göra. En del av mig tycker ju att ett mittfält med Kranjcar-Palacios-Modric-Lennon känns skoj men hur balanserat är det egentligen? Möjligt att det skulle vara bättre att bänka Kranjcar till förmån för den formstarke Huddlestone och sedan använda Kranjcar som en joker att byta in då Redknapp vill förändra matchbilden. Med tanke på att det kommer dyka upp skador, avstängningar samt slitna spelare under våren så kommer dock detta “problem” att oftast lösa sig själv.

 

Chelsea vann rättvist mot Fulham men deras första halvlek var katastrof. Sämsta halvleken under Ancelotti? Dock så pressade laget på oerhört i andra och det var bara en tidsfråga innan målen skulle droppa in. Tycker att Chelsea var bättre även mot Birmingham och jag känner inte att laget är i en alltför djup formsvacka som vissa hävdar.

 

Framgångsagan Birmingham fortsätter och med tanke på arbetskapaciteten laget besitter så ser jag inte hur laget skulle kunna rasa i tabellen. Om det blir en europaplats återstår dock att se.

 
 
Ingen bild

v

28 december 2009 21:58

chelsea kommer vinna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Costanza - 29 januari 2010 10:33

Hejsan! Bloggen har flyttats till http://blogg.aftonbladet.se/pl Mvh/Costanza ...

Av Costanza - 28 januari 2010 23:42

Om Robinhos flytt till Santos Nu är det klart, Robinho får en tidig sommarsemester. Jag är medveten om att han kanske kommer behöva spela lite fotboll då och då under den sex månader långa period som han kommer tillbringa i Santos. Mer än i C...

Av Costanza - 28 januari 2010 20:49

  Lördag 16.00   Birmingham-Tottenham (sänds på Canal+ Sport 2)   Tips: X   Fulham-Aston Villa (sänds på Canal+ Sport extra)   Tips: X   Hull-Wolves   Tips: 1   Liverpool-Bolton (sänds på Canal+ Sport 1)   T...

Av Costanza - 28 januari 2010 16:49

Sky kommer i april lansera deras nya 3D kanal där man kommer kunna se fotbollsmatcher i 3D och redan på söndag kommer 9 utvalda pubar sända matchen Arsenal-United i 3D. Min spontana reaktion är att detta är hur kul som helst. Har sett rätt må...

Av Costanza - 28 januari 2010 14:42

  Stryktipset 128 rader   1. Liverpool-Bolton = 1 Tio tidningars tips: 10-0-0 2. Birmingham-Tottenham = 1X Tio tidningars tips: 6-3-1   3. Fulham-Aston Villa = 1X Tio tidningars tips: 6-3-1   4. Hull-Wolves = 1 ...

Rule Britannia

Fråga mig

0 besvarade frågor

Premier League på Canal+

Premier League på webben

Spela på stryktipset

Presentation


Costanzas Premier League Blogg

Senaste inläggen

Premier League grejer

Arkiv

RSS

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards