Direktlänk till inlägg 24 januari 2010

Om Rooneys fyra mål, Defoes straffmiss m.m

Av Costanza - 24 januari 2010 11:44


Om Rooneys fyra mål

Att han skulle göra åtminstone ett mål förväntade jag mig. Att han skulle göra fyra var kanske något mer än vad jag trodde. Rooney har under stora delar av säsongen burit United ensam på sina axlar och har blivit lite av vad Gerrard är för Liverpool och Fabregas för Arsenal dvs en spelare som ett helt lag förlitar sig på. Farligt.


Om United ska göra denna hittills godkända säsong till en fantastisk säsong krävs det att fler spelare visar upp samma vilja som Rooney för den här säsongen har det tydligare än någonsin visat sig att lag kan gå genom väggar med rätt inställning (typ Birmingham, Leeds, Stoke och Burnley).


Om Nanis insats

Nani stod för en riktigt bra insats igår och var en av planens bästa spelare. Äntligen hör jag vissa Unitedfans säga och kanske har de rätt. Kanske har äntligen Nani hittat rätt balans i sitt spel som gör att rätt beslut tas angående om han ska passa, dribbla eller skjuta.


Jag är tveksam. Har aldrig varit ett jättestort fan av den unge portugisen och alltid känt att det som kallas spelsinne har saknats i portugisens spel. Den dag jag känner att Nani hittat känslan för denna underbara sport så kommer jag omvärdera honom. Jag lovar.


Om Beckfords två mål mot Spurs

Första målet var ett typiskt mål för en skyttekung. Varför? För en skyttekung reagerar snabbare än genomsnittet på bollar som rör sig inom straffområdet. De hinner förutse bollbanan och kan därför hugga ett par hundradelar före backarna vilket är vitalt för att göra de där "enkla" målen.


Andra målet var ett typiskt mål för en vinnare.  En vinnare tar gärna på sig ansvar, en vinnare gör saker beslutsamt och en vinnare levererar. Jag var otroligt imponerad av Beckfords kyla och beslutsamhet vid straffen, Zidaneklass!


Om valet av Defoe som straffläggare

Jag förstår det. Defoe har ett fantastiskt tillslag på bollen och eftersom han gjort ett x antal mål tidigare under säsongen så borde han känns sig ganska trygg vid straffpunkten.


Dock så missade han en viktig straff mot Everton i december och man kan nog argumentera för att rotation efter varje straffmiss borde vara kutym. Straffen igår var hyfsat lam och i efterhand kanske jag känner att Modric hade varit ett bättre val som straffskytt? Lätt att vara efterklok...


Om att det blir omspel mellan Spurs och Leeds

Fantastiskt för åskådarna och Leeds lär kunna dra in en del publikintäkter på en sådan stormatch. Dock så känner nog båda tränarna att det inte är optimalt med alltför många cupmatcher då de båda lagen har ett stort fokus på ligan där Leeds jagar uppflyttning och Spurs en CL-plats.


Om Birminghams vinst mot Everton

Kostade mig 13 rätt på stryktipset...Känner själv att Everton är ett bättre lag med en högre höstanivå och på hemmaplan så trodde jag att laget skulle vinna men jag glömde bort hur jobbiga Birmingham är att möta. Naivt av mig. Riktigt imponerande bortaskalp av Brums och jag kommer nämna det som inte så många andra gjort tidigare, Birmingham har faktiskt en liten chans på en CL-plats! Är det troligt? Nej. Vore det skoj? Fruktansvärt skoj.






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Costanza - 29 januari 2010 10:33

Hejsan! Bloggen har flyttats till http://blogg.aftonbladet.se/pl Mvh/Costanza ...

Av Costanza - 28 januari 2010 23:42

Om Robinhos flytt till Santos Nu är det klart, Robinho får en tidig sommarsemester. Jag är medveten om att han kanske kommer behöva spela lite fotboll då och då under den sex månader långa period som han kommer tillbringa i Santos. Mer än i C...

Av Costanza - 28 januari 2010 20:49

  Lördag 16.00   Birmingham-Tottenham (sänds på Canal+ Sport 2)   Tips: X   Fulham-Aston Villa (sänds på Canal+ Sport extra)   Tips: X   Hull-Wolves   Tips: 1   Liverpool-Bolton (sänds på Canal+ Sport 1)   T...

Av Costanza - 28 januari 2010 16:49

Sky kommer i april lansera deras nya 3D kanal där man kommer kunna se fotbollsmatcher i 3D och redan på söndag kommer 9 utvalda pubar sända matchen Arsenal-United i 3D. Min spontana reaktion är att detta är hur kul som helst. Har sett rätt må...

Av Costanza - 28 januari 2010 14:42

  Stryktipset 128 rader   1. Liverpool-Bolton = 1 Tio tidningars tips: 10-0-0 2. Birmingham-Tottenham = 1X Tio tidningars tips: 6-3-1   3. Fulham-Aston Villa = 1X Tio tidningars tips: 6-3-1   4. Hull-Wolves = 1 ...

Rule Britannia

Fråga mig

0 besvarade frågor

Premier League på Canal+

Premier League på webben

Spela på stryktipset

Presentation


Costanzas Premier League Blogg

Senaste inläggen

Premier League grejer

Arkiv

RSS

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards